tisdag 7 juni 2011

Un bon vin blanc

Förra gången jag bodde i Frankrike hittade jag mig ett favoritvin. Ett vitt Sauvignon Blanc-vin av märket Couleur du Sud. Sött och gott. Och billigt. Men trots det låga priset var det det godaste vita vinet jag smakat. Jag har letat efteråt, men inte hittat något lika gott. Billiga viner är dock opålitliga, det skiljer en hel mellan olika år. Och året som finns att tillgå just nu, 2009, är inget att hänga i julgranen. Besvikelsen var stor när jag smakade vinet efter att ha tagit på mig löparskorna och ryggsäcken och promenerat till Carrefour, som ligger flera kilometer bort, för att fylla väskan med tunga vinflaskor och promenera hem. Men inget ont som inte för något gott med sig. Jag har hittat en ny favorit, ett biologiskt vin från Bergerac. Trots att det biologiska vinet är dubbelt så dyrt så är det ett bra pris. Rekommenderas varmt! Jag hoppas att detta vin, eller något liknande, går att finna hemma.




Nya preferenser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar