torsdag 7 april 2011

Sommarvärme

28 grader sade termometern vid apoteket nu på eftermiddagen. Det är svårt att motivera sig till att vara inomhus och studera när det är sådant underbart väder. Strålande sol också, sa jag det?

För övrigt har vi haft presentationer i dag. De franska studenterna har arbetat med ett projekt sedan i oktober - november och i dag var dagen D då allt skulle presenteras. Sex av de franska studenterna skulle väljas ut för att få åka till Egypten i fem dagar, bo på femstjärningt hotell, presentera projektet på en stor turismmässa samt möta alla viktiga personer inom den franska turismindustrin. Vi klädde oss fint dagen till ära (som så många andra dagar...) och anstängde oss för att göra bra presentationer. Jag presenterade på franska, som de franska eleverna. Jag var superdupermegajättenervös innan presentationen, men det gick ganska bra och uppskattades mycket av mina klasskamrater. Då blev jag glad! Det bästa med att anstränga sig för att göra någonting är ju när (om?) det uppskattas av andra.

Hursomhelst valdes sex studenter ut och stämningen i klassen blev... sådär... Det var många som ville åka och alla ville inte riktigt acceptera beslutet.

Pluggkväll i kväll - såsom många andra kvällar. Jag hade grupparbete fram till klockan 19, och nu är det dags för tentaplugg. -tenta kl 8 i morgon bitti. Och så föreläsning hela dagen fram till 17. Men sen är det helg! =) Och fortsatt bra väder, hoppas jag.


Man är väl ingen riktig bloggerska förrän man lagt upp en bild med dagens outfit...?
Den röda klänningen har jag köpt här (Promod) och kavajen har jag lånat av Kakan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar