torsdag 14 april 2011

Pizza + escargots = sant

Trots elva timmar av föreläsningar i går fanns en gnutta energi kvar hos en stor del av klassen, så direkt när vi slutade gick vi hem till Thomas, som har fyllt år, med paket och sång. Han fick bland annat en "Att lära sig svenska"-bok som kommer att komma väl till användning eftersom han ska läsa i Umeå, i min och Fredrics klass, nästa läsår.

Födelsedagsmiddagen intogs på en pizzeria där jag åt en pizza med escargots (sniglar) och en massa gott "snigelsmör" (supermumsigt vitlökssmör). Åh så gott! Så för den som trodde att pizza och sniglar inte går bra ihop så kan jag berätta att det gör det absolut. Och pizzan hamnar dessutom på topp 3 av mina favoritpizzor. Den nya listan ser ut som följande:

1. Bianca på Restaurang Ängen, Umeå. Med en massa parmaskinka och ruccola.
2. Brescia på La Tour de Pizz, Troyes. Med sniglar och snigelsmör.
3. Bagarens Special på Siljans Pizzeria, Siljansnäs. Kebabkött och pommes.

För de som har vägarna förbi Umeå, Troyes och Siljansnäs rekommenderas alltså dessa pizzor varmt. Och kom ihåg vem ni blev tipsade av!

3 kommentarer:

  1. Du borde nog komma till Byske och äta en kebabpizza här!

    SvaraRadera
  2. Redan gjort. Och den finns inte med på topp 3... ;-)

    SvaraRadera
  3. Har du provat en calskrove?
    men tanke på att du smakar massa andra konstiga pizzor borde du ju smaka även den.
    Jag kör alltid på ett säkert kort med ananas, räkor å skinka.
    Men skulle kanske ev våga smaka den med parmaskinka och ruccola, de andra får vara.

    SvaraRadera