söndag 10 april 2011

Heta nätter

Rubriken syftar till högsommarvärmen som aldrig tyckts ta slut och på vår lägenhet som förvandlats till en bastu. Jag var så tacksam när vi flyttade in att vi hade golvvärme, och att vi faktiskt bodde i en varm lägenhet. Golvvärmen går inte att stänga av och luften som nu kommer in genom de öppna fönstren är nästan inte ens sval. Så nu är det bestämt, inget mera täcke utan bara påsklakan - för att slippa vakna under nätterna och vara alldeles för varm. Och det här säger jag som hemma i Sverige sover med ett varmt täcke och ett dussintal filtar tills långt in på sommaren...

Och om helgen. Gårdagen tillbringades i en park i Troyes. Picknick och trevligt sällskap. På kvällen var det grillfest hemma hos Lucas och Martin, från Tyskland respektive Tjeckien. Gott med grillat! Och trevlig fest med mycket folk. Kvällen avslutades på Cotton Club där vi svängde våra lurviga en bra bit in på morgontimmarna.

I dag har jag mest försökt ladda upp inför veckan som komma skall, "Helvetesveckan". Låånga föreläsningsdagar - tisdag och onsdag 8.00 - 19.00. Och lite grupparbeten på det så har vi det vi gör. Men jag har ju som tidigare nämnt en belöning att vänta, på fredag får jag ju sällskap från Skövde. Och då ska vi inte ligga på latsidan, istället ska vi göra Troyes och Paris på 48 timmar. Jag håller tummarna för att det finns soltimmar kvar även nästa helg.



Grillfest.

2 kommentarer:

  1. Du kunde ju skriva en schlager med den titeln och ta upp schlagerdrottningkampen med Jessica Andersson som gjorde Kalla nätter, det blev ju en liten flopp. Jag tror helt enkelt att vi svenskar vill ha heta nätter istället. //Malin

    SvaraRadera
  2. Varför inte!? Ett litet problem är ju att jag inte kan sjunga... Men vi kanske kan slå oss ihop; jag kan skriva texten så får hon sjunga!

    SvaraRadera