tisdag 8 mars 2011

Rolex

Under eftermiddagen har vi i klassen presenterat olika lyxföretag. Min grupp hade valt Rolex  och vi hade en powerpoint-presentation som var cirka 10 - 15 minuter lång. Projektet har vi arbetat med i mindre än en vecka, och vi har inte lagt ner speciellt mycket tid. Läraren hade dock önskat att vi skulle ha formell klädsel, och då frågade jag fransmannen i gruppen vad han skulle ha på sig - "kostym" svarade han utan tvekan. Så för mig blev det svart klänning i dag. Och det här var en liten presentation som vi inte lagt ner mycket tid på alls. Hemma i Sverige hade jag typ på mig jeans och tennisskor när jag försvarade min c-uppsats. Men här är det viktigare att det ska se bra ut.


Så här såg vi ut i dag, Emilie, jag & Thomas. 


I övrigt har det varit varmt & soligt i dag. Under lunchen satt vi i skolans egna Solsida och njöt. Ungefär 15 grader varmt under dagen, 10 grader just nu. Skönt! Våren är på gång.


2 kommentarer:

  1. Jag gillade er presentation bäst av alla idag. Bra jobbat Louise! Det bli en svår akt att följa nästa vecka. :)

    /Fredric

    SvaraRadera
  2. Härligt med vår! Ser mysigt ut!
    Kramar mamma

    SvaraRadera