söndag 20 mars 2011

Filminspelning och biobesök

Jag har nu även tänkt skriva in titeln filmstjärna i mitt CV. I fredags medverkade Fredric & jag i en reklamfilm som förståårsstudenterna vid skolan producerar. Vi skulle göra reklam för départementet, regionen, som vi befinner oss i - Aube (Frankrike är uppdelat i 101 départements). Vad fick då filmstjärnorna tillika stjärnskotten göra? Jo, vi skålade (dock med tomma glas - vilken besvikelse!) och sa "J'aime la champagne" - "jag älskar champagne"! Vilken insats för Frankrikes turism vi har gjort!

I dag: tentaplugg. Status: uttråkad.

I kväll väntar biobesök. Jag och några vänner ska se den franska filmen "Ma part du gâteau". Målen är att inte somna - vilket är lätt hänt när man ser på film - och att förstå handlingen. Wish me luck.

3 kommentarer:

  1. Jag vill paxa en autograf, samt din extra plats på Oscarsgalan nästa år, för man måste väl få ta med en gäst om man är nominerad i kategorin "årets kvinnliga huvudroll"!?

    SvaraRadera
  2. Jag vill ockås gå på gala! Och tänk vilket fint cv du håller på att ha. Själv får jag nog ta och dra en Joey när det blir dags att författa cv. Ja om den här kommentaren dyker upp två gånger så beror det helt och hållet på mina tekniska brister!

    SvaraRadera
  3. Ifall man är nominerad till "årets kvinnliga huvudroll" får man ta med flera gäster och ni är båda två självskrivna! Inbjudan är på väg!

    Och Malin, jag ser fram emot att läsa ditt CV - och att se dig dricka "1 gallon of milk in 10 seconds". ;-)

    SvaraRadera