tisdag 3 maj 2011

Om den gången jag blev allergisk

Jag har snorat och hostat i veckor nu. Den senaste veckan har jag inte kunnat sova för hostan har stört för mycket, jag har varit uppe flera gånger varje natt och kokat te för att lugna ner halsen. Varken svenska och franska varianter av  hostmedicin har hjälpt. Så i går var det dags för läkarbesök. Och hör och häpna, läkaren bestämde sig för att jag var allergisk. Mot träd och pollen och sånt. Aldrig förut i mitt tjugofyraåriga liv har jag varit allergisk - förutom mot doftljus när jag var sex år gammal, men det känns inte så aktuellt. Jag var otroligt skeptisk när jag lämnade läkarmottagningen - läkaren lyssnade på andringen, men gjorde inget allergitest eller liknande. Jag var ännu mera skeptisk när jag drog kortet, blundade och slog min kod på apoteket - det är dyrt att vara allergisk. Men jag får erkänna att jag i natt sovit bättre än på länge. Nu håller jag bara tummarna för att det är något konstigt franskt träd som jag är allergsik mot, för så här vill jag inte ha det varje vår.

1 kommentar:

  1. Hosta är ju jobbigt, d är det bättre med lite (eller mycket) snuva. Själv har jag ställt daignosen gräsallergiker alldels själv, det blir billigast så!

    SvaraRadera