tisdag 17 maj 2011

Ibland vill universum annat

Men åh! Ibland blir man så irriterad att man inte vet vart man ska ta vägen. Det går trögt med Fredrics och min uppsats. Med en och en halv vecka kvar till deadline är inte ens hälften av datamaterialet insamlat och själv har jag skrivit ungefär en halv sida. Fredric har dock skrivit mer. Det är inte bara vårt fel att det gått så trögt, vi har universum emot oss. Först och främst har det i stort sett varit omöjligt att hitta källor. Utbudet i biblioteket är minst sagt begränsat. Internet i Troyes är för dåligt för att jag ska kunna kolla artiklar via UB’s hemsida och på skolan är Umeå Universitetsbibliotek… spärrat! Otroligt, men sant. Jag säger det igen, universum. I kväll skulle jag gå till skolan för att skriva ut och korrekturläsa text. Umeå Universitet är öppet 24/7, och jag är medveten om att det inte är så här. Men när jag kommer till skolan vid åtta är det igenbommat och nedsläkt. Jag har turen att hitta en vaktmästare som förklarar att de i vanliga fall stänger vid klockan nio, men eftersom det var så lite folk där i kväll bestämde de sig för att låsa och gå hem drygt en timme tidigare. Oh la la! The French way of life. Ofta älskar jag det, men inte alltid.

2 kommentarer:

  1. Ni får ta min och Idas uppsats om stresshantering om ni vill, då behöver ni bara översätta=0)

    SvaraRadera
  2. Det passar oss perfekt, Anna. =) Om inte annat så behöver vi läsa uppsatsen för stresshanering känns minst sagt nödvändigt just nu!

    SvaraRadera