tisdag 10 maj 2011

En helg med mycket god mat och dryck

Supermysig helg! Ätit och druckit gott har vi gjort. Och promenerat också, massor. Jag har fått fina mönster av Union Jack på fötterna efter långa promenader i gladiatorsandalerna när solen legat på.

I lördags kollade vi in Notre Dame, en Marc Jacobs outlet, Champs Élysées och utsikten från Tour Montparnasse. Vi hann med en jättegod baguette till lunch på ett litet fik nära Rue Rivoli, rosévin i Jardin de Tuileries, Häägen Daaz-glass på Champs Élysées och världens godaste picknick i Jardin de Luxembourg. Där drack vi champagne, åt jordgubbar, ost och baguette och macarons från allra bästa Ladurée. När det väl var dags för middag orkade jag inget mer än en smoothie.

I söndags hann vi med Montmartre och en tur med båt på Seine. Vi fortsatte att äta och dricka gott. Middagen intogs på restaurangen La Marmite i Montmarte där vi alla beställde sallad, och fick en gigantisk salladsskål var fylld med supermumsig sallad. Rekommenderas!

Paris är bäst, ingen protest. Dit vill man bara åka, aldrig åka därifrån. Jag har lovat mig själv minst en Parisresa till innan det är dags att lämna la France.



Glada Parisresenärer.


Puss på dig, mamma!


Rosévin, Jardin de Tuileries.


Varför ser storasyster så skeptisk ut?


Världens godaste picknick. Världens snyggaste duk.


Mmm, macaron...


Restauranghäng nära Tour Montparnasse.

2 kommentarer:

  1. Ser ut som ni haft en fantastisk helg!
    Låter som du lagt till dig dyra vanor att dricka champagne hela tiden, hur ska detta gå i Sverige på studentbudget? ;)
    /Emilia

    SvaraRadera
  2. Det var en fantastisk helg, verkligen! =)

    Ja, jag har fått jättedyra vanor. Dricker äkta champagne och köper lyxparfym... Studentbudget lider jag av även här. Hur ska detta sluta??

    Louise

    SvaraRadera