fredag 6 maj 2011

Grillade grönsaker

I går kväll var en favorit i repris, grillkväll i Martin och Lucas trädgård. Vädret var som förra gången strålande och den här gången var det ännu mera folk. Långväga kunde man höra musiken och alla människor samt känna doften av grillning. På tre små grillar trängdes allas mat; köttbitar, kycklinglår, mängder av korvar, grönsaker, baguetter och en massa annat gott. De grönsakerna som Fredric och jag marinerat och sedan grillat på spett smakade underbart.

Stämningen var på topp och alla hade trevligt. Tiden rann i väg alldeles för snabbt! Kvällen avslutades på allas vår kära bomullsklubb, Cotton Club, där de spelade samma musik som de alltid gör, och där samma människor som alltid hänger där fanns på plats även i går. Vi kan det där nu, men trots det hade vi trevligt. 

Helgen blir också festlig för min kära mor och äldre syster sitter på planet mot Paris just nu. I morgon bitti tar jag tåget in till hufvudstaden och hoppas på att återfinna dem. Jag har på känn att jag kommer att hitta dem på ett mysigt kafé...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar