tisdag 22 februari 2011

Solsidan & Godisprinsen

I morse när vi kom till skolan upptäckte vi att dagens föreläsningar var inställda. "Suck", sa de flesta, "vi hade kunnat sova nu!". I stället för att sitta på föreläsningar hela dagen hämtade jag ut mitt franska VISA-kort, pluggade lite inför nästa veckas tentor och försökte kolla på Solsidan. Efter många om och men har jag nu sett drygt halva avsnittet. Resten får jag försöka se en annan dag. Internetuppkopplingen är inte den bästa. Men det gör inte så mycket att jag inte kunde se hela avsnittet av Solsidan, ett halvt avsnitt räcker gott och väl för att jag ska bli så irriterad på Ove Sundberg att jag håller på att krevera. 

Tilltugget till Solsidan var äkta svenskt lösviktsgodis. Godisprinsen från Telefonplan. Och i dag, tre veckor efter ankomst, blev det tabberas i godispåsen. Nu hoppas jag att det kommer godisleverantörer från Sverige och hälsar på mig snart. För hur ska det här annars sluta?


3 kommentarer:

  1. Har dom inget ätbart godis i Frankrike?

    SvaraRadera
  2. Jag VET! Klarar knappt av den mannen! Mardrömmen är ju att få någon som han i sitt bostadsområde vid Någon tidpunkt i livet :P
    /Emilia

    SvaraRadera
  3. Amanda, visst har de det! Supermumsig choklad exempelvis. Men inget går väl upp mot äkta svenskt "kvalitetslösviktsgodis"!? ;-)

    Emilia, han är så fruktansvärt dryg! Och ifall jag skulle stöta på en Ove Sundberg i framtiden skulle jag göra allt som stod i min makt för att hålla honom borta...

    SvaraRadera