söndag 13 februari 2011

Det är så här det ska vara att vara utbytesstudent

Vi har det ganska bra här i Troyes och blir så väl omhändertagna. Det är så här det ska vara att vara utbytesstudent. Jag jämför hela tiden med min utbytestermin i Tanzania, som var väldigt intressant och lärorik. Men annorlunda. Här blev vi hämtade från tåget och fick sällskap ända in i lägenheten. Och de franska studenterna och personalen på skolan är så hjälpsamma och vänliga. Det händer saker hela tiden. Förutom på söndagar då allt är stängt. Och det är fest varje kväll. Veckans stora festdag är torsdag. Torsdag. Så på fredagkvällarna ligger man hemma och vilar eftersom man är helt slut efter torsdagens fest och fredagens skoldag. Märkligt system.

Sen vi kom hit har vi bowlat, testat fransk mat, druckit champagne, gått på stadsvandring, haft filmkväll på universitetet, varit på fest, dansat, ätit pizza, varit på soirée masquée (typ maskerad light), shoppat och mycket, mycket mer. Jag har gjort ett försök att lägga in ett bildspel från den första tiden i Troyes i detta inlägg, men uppdraget kändes omöjligt och bildspelet hamnade tills vidare till höger på sidan. De flesta bilderna är mina, men några har jag lånat.

2 kommentarer:

  1. Fina bilder, ser ju supermysigt ut! :)

    SvaraRadera
  2. Oj vad mycke du hunnit med! Verkar ju som om ni har superkul, det hoppas jag iaf att du har, det förtjänar du :)

    SvaraRadera